keskiviikko 17. heinäkuuta 2013

Kesän pieniä iloja


Täällä Reposaaressa on niin monta ruokapaikkaa ja terassia, että päivänsä saa hienosti kulumaan terasseja kiertämällä, seuraavana päivänä voikin sitten juosta terassilta toiselle kuluttamassa keräämiään kaloreita. Aamuisin Ukolla on tapana lähteä johonkin terassille Hesari kainalossa aamukahville, jos vaan sää suosii ja sitähän se tänä kesänä on tehnyt.


Meillä vieraili eilen ihanista ihanin kissa. Silkinkiiltävä turkki ja utelias katse. Harmi, että olen niin julmetun allerginen, että en voi edes koskea. Tuollaisen sulavalinjaisen kissan liikehdintä on sangen kaunista katseltavaa.


Ensimmäistä kertaa koko kesänä suuntasin toissapäivänä Poriin ostoksille. Hermot kestivät kesälomasta huolimatta tasan kolme tuntia, jonka jälkeen oli pakko palata kotiin rauhallisempiin sfääreihin. Olen todennut, että minussa on joku epänaisellinen piirre, mikä ei suinkaan parane vanhetessa, onneksi netistä saa nykyään melkein kaikkea. Lexingtonin kesäkengät kuitenkin tarttuivat mukaan alelaatikosta sopuhintaan ja olen ollut niihin sangen tyytyväinen.


Jollain käsittämättömällä tavalla olen hairahtunut juomaan sekä cappuccinoa että kaffelattea. Minä, joka en ole koskaan juonut kahvia, enkä voisi ajatellakaan sitä juovani. Tämä alkoi siitä, kun saimme edellisjouluna kahvikoneen lahjaksi ja pojat tekivät välillä molempia. Puolivahingossa niitä tuli juotua silloin tällöin ja nyt kesällä yhdestä kahvilasta täältä on saanut kumpaakin vaihtoehtoa. Se oli sitten menoa. Olen huomannut katselevani hiukan tasokkaampia kahviautomaatteja vaikkapa juuri joululahjaksi, hyvänen aika sentään.

18 kommenttia :

  1. Ihanat tähti kengät mistä löysit? Saako noihin herkullisen näköistä kahvia räpsööstä voi nam!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kengät on sieltä Marimekon yläkerrasta mikä Moda sen kaupan nimi lie :) kokoja oli vielä paljon jäljellä, kipi kapi hakemaan :). Ja kahville sun pitää ehdottomasti tulla tänne vielä kesälomalla, infopisteen kahvila tarjoaa erilaisia kahvinautintoja uuden mökkialueen vieressä, siellä on myös minigolf, joten tekemistä koko porukalle.

      Poista
    2. No niin kiitos vinkeistä,, kahvila on kyllä testattava heti tällä viikolla:).

      Poista
  2. Minulle capuccino ja kaffelatte ovat niitä kahvilakahveja - varsinkin matkoilla. Isäntä ostikin muutama vuosi sitten minulle lahjaksi sellaisen automaatin - käyttämättä jäi - vein sen maalle;) Kotona litkin tavallista suodatinkahvia. Cappuccino ja cafelatte saavat olla herkutteluhetkiä varten;)

    VastaaPoista
  3. Mä join aikoinaan (vielä pari vuotta takas) kaffin mustana ja ilman mitään makuja. Nyttemmin olen alkanu juomaan maidolla, joskus jopa kermalla. Latte on makunautinto siinä missä capuccinokin. Kaupunkireisut on mulle kans kauhistus. Olin tyttärieni kans viime viikolla kirppiskierroksella ja viis tuntia palo kummasti joista kaks viimeistä olin aivan täynnä sitä hälinää. Paremmin aika kuluu mökillä saaressa, jonne ei edes vieraita tule kutsumatta ;D. Työ kun on kaupanalaa, ihmisten kanssa tulee kyllä oltua.

    VastaaPoista
  4. Hienot kengät!
    Olen kanssa yrittänyt opetella erilaisten kahvien juontia... mutta ei oo tavaksi jäänyt, mutta eipä taida haitata :))

    VastaaPoista
  5. Kivat kengät löysit. Tunnusta mysö saman piirteen, en (enää) viihdy kaupoissa ollenkaan. Latte ja cappucino ovat mieleeni myös, mutta kotona kahvikone seisoo kylmänä, ei sitä tule käytettyä.

    VastaaPoista
  6. Tosi kivat kengät :)
    Aurinkoista torstaita!

    VastaaPoista
  7. Ihanat kengät! Ehtisiköhän sitä vielä lomalla nauttimaan Reposaaren tarjonnasta...

    VastaaPoista
  8. olen siirtynyt kokonaan nettiostoksiin, ei kestä hermot kauppoja, ruokakaupassa tulee enää käytyä ja puutarhaliikkeissä:)

    VastaaPoista
  9. Minulla on jopa miehinen taipumus ostaa samaa hyväksi havaittua juttua monta samanlaista kerralla. Olen jopa epäillyt, onko veressäni enemmän testosteronia kuin naisilla keskimäärin ;) Huuto.net on minun pelastajani näissä asioissa. :)

    VastaaPoista
  10. Minäkään en ole vuosiin juonut kahvia, mutta cappucinoa on ihana nautiskella kahvilassa tai joskus juhlahetkinä kotonakin<3
    Hih, kyllähän tuo shoppailu käy ihan työstä, kun oikein vauhtiin pääsee:)

    VastaaPoista
  11. Minäkään en ole juonut kahvia kolmeen vuoteen, teelinjalla olen ollut. Nuo "makukahvit" kyllä kiinnostaisi maistella, ovat niin herkullisen näköisiä...jääköhän niihin koukkuun, jos maistelee ;) Mukavaa loppuviikkoa sinne Reposaareen ♥

    VastaaPoista
  12. Ihana kisu ja muutenkin kivoja kesäisiä tunnelmia:)Minä juon kahvia vain kodin ulkopuolella;kotona maistuu tee.

    VastaaPoista
  13. Aamukahvit kahvilan terassilla meren äärellä kuulostaa niin romanttiselta! :) Meillä on siskoni vanha kahvikone (se on ehkä jo 20 vuotta vanha, mutta toimii!) ja sillä saisi tehtyä sekä cappuccinoa että caffe lattea, mutta tähän mennessä mä en ole opetellut maidon vaahdottamista. Kahvikonetta käyttää vain mieheni, joka tekee espressoa.

    VastaaPoista
  14. Ihania ilonhetkiä kesässäsi! Ja oikein kaunis kissa:)

    VastaaPoista
  15. Teillä siellä Reposaaressa on kyllä niin nättiä! Muutama vuosi sitten ajeltiin sinne syömään ja kyllähän sitä vähän haikaili, että miksei itse siellä asuta.;) Shoppailu ei ole minunkaan alaa. Harvoin ostelen mitään muuta kuin ruokaa. Ja mieluiten teen ostokset netistä. On se paljon kätevämpää istua kotona koneella vaikka kahvikupposen kanssa ja laittaa tilaus menemään, kuin pyöriä jossain kaupoissa ja pienissä sovituskopeissa.;) Porissa tuli alkuviikolla käytyä, mutta kaupoilla käynti jäi vähiin, kun oli haukku mukana. Kunhan saatiin säkki koiranruokaa ja koiralta iholuomi pois.;)

    Nätit kengät.:)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...