torstai 2. tammikuuta 2014

Oreganoa omasta pihasta


Olen aloittanut uuden vuoden pakastamalla oreganoa talven varalle. Se kun niin komeasti tuolla kasvimaassa vihertää edelleen. Ja tuoksu oikein huumaava. Olen laittanut yrttejä pakkaseen pieniin lasipurkkeihin erittäin tiiviisti ja sieltä sitten rapsuttanut ruokiin, on toiminut hyvin. Joskus olen tehnyt myös erilaisia valmiita kuutioita ja muita kokeiluja, mutta tämä lasipurkkipakastus on nopea ja toimiva. Kyllä tämä hiukan hassulta tuntuu, että joulukuussa ja vielä tammikuussakin voi hakea oreganot omalta pihalta.




11 kommenttia :

  1. Hyvää alkanutta vuotta!
    Mielenkiintoinen pakastusmenetelmä!

    VastaaPoista
  2. Totta vieköön! Oli pakko tältä istumalta käydä kurkkaamassa oma pikku viljelmä ja siellähän se vihersi. Pistin maistiaisen suuhun, ehkä hieman kova oli suutuntuma mutta maku ihanan tuttu. Kun tuo päivä jossain määrin valkenee, käyn sadonkorjuupuuhiin. Tuhannet kiitokset vinkistä, mäkimeirami on suosikkini!

    VastaaPoista
  3. Voihan ihmettä. On kyllä käytävä katsomassa onko niitä meilläkin. Persiljaa kyllä olin tuossa joku päivä näkevinäni.

    VastaaPoista
  4. Taitaa minullakin tuolla yrttimaassa vihertää, etenkin viinisuolaheinä komesti kasvaa...;)

    VastaaPoista
  5. Lsipurkin kansi on helppo avata.
    Minulla taitaa olla timjamia kasvimaalla. Rusakot söivät lehtikaalit!

    VastaaPoista
  6. Oregano on mun lempi yrttejä ! Onni sulla että kasvaa omalla pihalla ja vieläkin vihertää.

    Ihanaa uutta vuotta sinne :)

    VastaaPoista
  7. Olen pakastanut kans yrttejä pieniin Piltti-lasipurkkeihin. Kerran pakastin jopa purjoa, kun tuli ennätysmäinen sato ja maa meinasi jäätyä. Toimii. Hyvää Uutta Vuotta Räpsööseen!

    VastaaPoista
  8. Hauskaa! Minäkin menin Tapaninpäivänä pitkimaan kasvimaatani ja jotenkin naattien alle (kas kasvimaatani ei ole "syyskäännetty") oli jäänyt melkein rivi porkkanoita. Nostin ne pois. Olivat huippuhyviä, tosi kovia ja raikkaita. Varmaan once-in-a-lifetime!

    VastaaPoista
  9. Meillä on persiljaa vielä pihalla ja tyttö on sitä käynyt välillä maistelemassa. Kummallinen talvi tosiaan.

    VastaaPoista
  10. Mulla on niin paljon pakkasessa minigrip pussiin pakastettuna oreganoo ja muitakin etten ole hokassut käydä puskissa kattoos. Mutta todella, sitähän taitaa saada tuoreena ulkonta :D Hyvää Uutta Vuotta!

    VastaaPoista
  11. Niin ihanan vihreää (makoisaa) keskellä talvea. Sopii minullekin.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...